A joghurtról, a probiotikumokról

AZ ÉLŐ EGÉSZSÉG = JOGHURT!

Már eleink is tudták, hogy a joghurt jótékony hatással lehet az emésztésre. Mire képes még?

A savanyított tejtermékeket évezredek óta ismeri az emberiség. A joghurt Nyugat-Európában először a XVI. században jelent meg, de csak jóval később, az 1900-as évek elején, Ilja Mecsnyikov kutatásai nyomán vált széles körben ismertté. Az orosz biológusnak sikerült elsőként bebizonyítania, hogy a készítményben található élő kultúra pozitív hatást gyakorol az emberi szervezetre. A joghurt előállításának a magasabb hőmérsékletű vidékek kedveztek, ugyanis az erjesztést végző baktériumkultúrák 42-45 °C -ot igényelnek szaporodáshoz.

Az immunrendszerünk első védelmi vonalába tartozó bélflóra a külső környezet káros hatásaitól igyekszik megóvni szervezetünket. Több mint 400 fajta mikroorganizmus él benne, melyek gátolják a különféle kórokozók megtelepedését, segítik az immunrendszer működését, valamint fontos szerepük van az emésztés folyamatában. Jó étvágyat hozzá! :) Forrás: www.vitaminsziget.com

"Az életért"

- ez a probiotikum szó szerinti jelentése, és ezzel a gyűjtőnévvel illetjük azokat a nem patogén, élő mikroorganizmusokat, amelyek elfogyasztása kedvezően befolyásolja a szervezet életfunkcióit, főként az emésztést. Nem árt tudni, hogy az első ilyen baktériumokat már száz évvel ezelőtt izolálták: Ilja Mecsnikov az orosz tudós a balkáni pásztorok joghurtfogyasztását kötötte össze azzal, hogy az európai átlagnál nagyobb számban éltek közöttük száz év körüli emberek. A tudós ezt már akkor azzal magyarázta, hogy a joghurt fogyasztása antitoxint termel, ami jótékonyan hat a bélflórára.

 

Az elmúlt években világszerte felgyorsultak a probiotikumok szervezetben kifejtett jótékony hatásait vizsgáló kutatások, míg az Európai Unió várhatóan nemsokára összeállítja azt a listát, amely ezen baktériumok bizonyított pozitív hatásait sorolja fel. Eddigi tudományos kutatások alapján azonban mindenesetre valószínűsíthető, hogy néhány tejsavbaktérium képes csökkenteni a rákkeltő anyagok aktivitását, növeli a szervezet ellenállóképességét a fertőzésekkel szemben, erősíti a bélflóra működését az allergiát kiváltó tényezőkkel szemben, enyhíti a gyulladásos bélbetegségek tüneteit, illetve erősíti egyes vitaminok képződését, erősíti az immunrendszer reakcókészségét. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a valóban kedvező hatások csak akkor várhatók és tarthatók fenn, ha a probiotikus élelmiszereket rendszeresen és megfelelő mennyiségben fogyasztjuk. 

 

http://goodmilk-joghurt.hu//img/gallery/_MG_6283.jpg

Copyright © 2017 goodmilk-joghurt.hu | Sitemap